V květnu se 6. třídy zúčastnili v rámci programu Recyklohraní pravého vědeckého projektu – Mladý vědec – Voda. Všichni z nás mohli využít a dále rozvinout své badatelské dovednosti.
Několik hodin jsme strávili u třebotovského Rybníku, kde jsme stanovovali hypotézy na teplotu vody, její průhlednost, jestli najdeme ve vodě nějaké živočichy, jestli jsou v rybníku sinice. Všechny hypotézy jsme potom ověřovali pomocí vědeckých přístrojů. Díky naměřeným datům jsme si vysvětlovali různé jevy, které jsou s vodou spojeny, jak spolu vzájemně souvisejí.
Díky obětavosti některých našich spolužáků, kteří se neváhali prodírat rákosím nebo zout boty a lovit živočichy i ve větších hloubkách jsme našli kolem 10 různých živočichů. Vzorky vody jsme si odnesli do školy, kde jsme následně vyráběli preparáty a vzorky pozorovali mikroskopy.
Podařilo se nám vidět živočichy, o kterých jsme se jen učili, v jejich přirozeném prostředí. Víme už, jak jednoduchým pokusem určit sinice ve vodě.
Bádali jsme celý den a zjistili jsme, že vědecká práce vyžaduje i spoustu trpělivosti a spolupráce.