Previous Next

K6 – šest pater prevence

V úterý 1. dubna 2025 se děti z 2. třídy Základní školy Třebotov vypravily na Karlštejn do objektu Obvodního oddělení Policie ČR, kde absolvovaly preventivní program K6 – šest pater prevence. Projekt je velmi tvůrčí. Děti v něm získávají dovednosti pro život. Za pomoci moderních technologií, jako jsou 3D projekce, simulace či programovatelné ozoboty, si nacvičují reakce v kyberprostoru, řeší problematiku závislostí, šikany, učí se, jak docílit co největší bezpečnost v dopravě. Šest tematických místností tak poskytlo pod milých vedením zkušených policistek našim dětem komplexní zážitkový program od poskytování první pomoci až po interaktivní hry zaměřené na prevenci a bezpečnost.

Děti byly nadšené a takto o tom samy napsaly (uvádím téměř doslovně):

Mně se nejvíc líbili autoroboti a tablety s puzzlemi a to pumpování srdce. Hodně jsem se toho naučila a hlavně mě to bavilo!

Líbilo se mi, že jsme se toho hodně naučili a že jsme se toho strašně moc dozvěděli. Je to užitečné, protože to vše budeme v životě potřebovat. Kdyby se nám něco stalo, tak nám může někdo pomoct. Tak proto je to užitečný se všechno naučit a poslouchat paní učitelku. Potom všechno umíš.

 

Mně se nejvíc líbila virtuální realita. Jako druhé se mi líbili ti ozoboti, jak jsme tam skládali ty puzzle. To bylo o dopravních značkách. Jo a taky se se mi líbilo to hledání toho obrazu. To bylo o tom, že jsme se naučili poslouchat a hledat. A hlavně jsem se naučila masáž srdce.

Nejdřív jsme byli nahoře. A tam se mi nejvíc líbilo, že jsme tam viděli přes ty brýle. Bylo to úžasné. Potom jsme šli ven a tam jsem viděla to auto, které jsme hledali, ale když jsme se vraceli, tak tam už nebylo. Moc jsem se divila, ale byla jsem ráda. Bylo to prima.

Naučil jsem se dopravní značky. Dozvěděl jsem se, jak pracuje policie. Je to ponaučné.

Mně se líbila virtuální realita. Ta virtuální realita je důležitá kvůli tomu, že když bude ňákej chlap umírat, tak ho můžu zachránit. A taky se mi líbili ti ozoboti, protože to bylo zajímavé.

Nejvíc se mi líbilo, když jsme šli k hradu a přitom pomáhali najít obraz. To, co jsme dělali, je v životě důležité.

Nejvíc se mi líbil odznak. A virtuální realita. A je to důležité.

Mně se líbily na policii virtuální brýle, i když mi padaly. Bylo to docela vtipné. Pak se mi líbilo to puzzle a to pexeso. Bylo to potřeba, abysem věděl, kdyby se něco stalo, abych volal 150, 155 nebo 158.

Bavil mě ten robot na silnici. A vtipný byl ten vězeň.

Hrozně se mi líbil hrad. Na policejní stanici se mi líbila virtuální realita. Líbila se mi cesta na hrad Karlštejn. První pomoc je velice důležitá.

Nejvíc mě bavilo, jak jsme hráli na tabulích. A na tý tabuli se mi nejvíc líbilo pexeso. Taky je dobrý, že si z toho něco odneseme, jako třeba jak jsme pomáhali pánovi.

Mně se hodně líbila virtuální realita a taky to jezdítko s puzzlema a luštění s procházkou. A ten dárek legoklaun. Bylo to důležité.

Byli tam na nás hodný a chovali se k nám hezky a něco jsme se naučili.

Bavilo mě to a poučil jsem se hledat zločin a nebo jak pomoct, když se někomu zastaví srdce.

Nejvíc se mi líbilo, jak jsme pátrali po tom, kdo ukradl vzácný obraz z Kaple svatého Kříže a kam ho schoval. A myslím, že mi to do života přineslo to, že jsem se naučila, že i dobrovolní hasiči, kteří to ukradli, nemusí být praví!

Mně se hodně líbila první pomoc. A ještě se mi líbila jedna hra.

Líbilo se mi nejvíc všechno. Je to tam moc krásný a přála bych si, aby se to ostatním dětem taky líbilo.

A bavil mě ten kopec na hrad. Bylo to superparáda!

Naučili jsme se hodně. Líbilo se mi to. Nejvíc se mi líbilo hledat zločin. Je to užitečné, protože kdyby se mi to stalo, vím, co dělat. A taky první pomoc. Bylo to hodně dobrý. 

Děkujeme!

Za děti a vyučující z 2. třídy Základní školy Třebotov

Václava Makovcová J

 

 

 

 

 

 

 

 

Kontakt

Základní škola a Mateřská škola Třebotov, příspěvková organizace

Hlavní 190
252 26 Třebotov

Navigace

Mapa stránek

Hledat